donderdag 8 september 2011

Vakantie voorbij

Hallo bloglezers,
de vakantie is ook voor mij voorbij. Net als bij jullie waarschijnlijk, had het voor mij nog wel even mogen duren. Zondag en maandag een fijne Kreavak beurs gedraaid (heet dat zo?). Heb weer veel bekenden uit de hobbybranche gesproken, verbazingwekkend hoeveel mensen in deze kring je kent na al die jaren in de hobby. Ik demonstreerde bij Papicolor het maken van kaarten met het Classic karton in combinatie met ingekleurde stempelafdrukken. Het thema was "Back to Basic", heel simpel een mooie kaart met een stempelafdruk, die werd ingekleurd met kleurpotlood en uitgewassen met een blenderpotlood. Geen terpentine en doezelaars, enkel de potloden en de blender. Het resultaat werd erg gewaardeerd door de bezoekers van de stand, vooral omdat het een heel simpele techniek is, die iedereen kan. Ook geschikt voor die kaartenmaaksters die niet dat gedoe willen van veel kleuren en doezelaars etc. Als ik de komende weken tijd heb, zal ik er een tutorial van maken. Binnenkort komen kerstkaarten met deze techniek in Mijn Creatieve Hobbies, dus dan kunnen jullie ze zien.
Ik ben mijn Copic Markers echt niet vergeten, alleen lukte het niet om kaarten van mijn kleurwerk te maken. Toch wilde ik jullie weer eens wat laten zien, daarom gisterenavond/nacht maar wat tijd genomen en ik heb in elk geval een kaart klaar. Die laat ik je hier zien.

Als afbeelding zien jullie weer een Teddy Bo, die had ik al even geleden gekleurd. Ze kan nog wel, een beetje zomers, maar wie weet krijgen we nog een mooie nazomer.
Het papier in mijn favoriete kleur cyclaam is van MME en heet Clusch. De kaartvorm is gestanst met een grote labelstans van Spellbinders, het plaatje is met een kleiner formaat van deze stans gesneden.
Omdat het dessinpapier geen spierwit in zich heeft en het Perfect Coloring Paper van Copic wit is, heb ik de stans laten zitten en toen de achtergrond met E31 beige gemaakt. Als je een lichtere kleur gebruikt, dan waarmee je gekleurd hebt, hoef je de afbeelding niet af te dekken. Ik spuit er gewoon langs. Als ik airbrush in een metalen mal, dan leg ik het geheel op een magneetplaatje, je mal blijft dan perfect vastzitten op de ondergrond.


Verder heb ik me weer kunnen uitleven met nieuwe stansen van Cheery Lynn en Magnolia.
De tekststempel komt uit een stempelshet van Kicostamps, die ik op de beurs in Den Bosch heb gekocht.

Mijn Teddy Bo is gekleurd met de volgende Copic Markers
E30-33-37
RV10-63-66-69
W00-2
B00-02
G21-85
Dit was het weer voor even, want ik moet nu snel verder met alles bij elkaar te zetten voor de beurs en certificering in Hagen. Dus weer even geduld voor er weer een berichtje verschijnt,
groet Diny

40 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Diny!
Wat een leuk kaartje.. mooie kleuren heb je gebruikt!
Kan nog prima hoor zo een zomerse afbeelding.
Groetjes Debbie

Irene zei

Schitterende kaart i prachtige kleuren! Ik ben heeel benieuwd naar dat inkleuren ZONDER terpentine en doezelaar...zou je zeggen dat het mooier is met alleen Derwent en de burnisher Diny??

Groetjes, Irene

Tinie zei

Wat heb je de beer weer supers ingekleurd, ik heb de nrs weer eens opgeschreven, begin ik binnenkort ook eens met paars, verder prachtige details!!!

Groetjes Tinie

*Ellen* zei

wat een lekker vrolijk kaartje, schitterend met al die leuke nieuwe mallen

Dina zei

hartstikke mooi wat je weer gemaakt hebt, tot zaterdag misschien

Helga zei

Wat een leuk en mooi kaartje!
De vorm en kleuren zijn ook erg mooi. En de stempel is heel mooi ingekleurd Gr. Helga

Elise zei

Ik zag je blog langskomen bij een vriendin en ben gelijk volger geworden. Hier staan zulke leuke en inspirerende creaties...zoals dit kaartje...een bjoetie!
Groetjes Elise

Joke de Wit zei

Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt,geweldig.Groetjes Joke

KarinsArtScrap zei

prachtige kaart diny.

groetjes karin

Margret zei

Hallo Diny, Du hast eine wunderschöne Karte gemacht. Ich freue mich Dich am Sonntag in Hagen live zu erleben
Liebe Grüße
Margret

chrilvian zei

mooi hoor
inderdaad hopen op een na zomer
dit weer is ook niks

Caroline zei

Prachtig kaartje de kleuren zijn schitterend!

Groetjes Caroline

Unknown zei

Wat een prachtige kaart Dny en zo mooi ingekleurt en heerlijke kleuren

Liefs Nellie

corryskaart zei

hoi diny
je bent maar druk met je hobby,niets anders dan reizen en dan toch nog tijd maken voor zo prachtige kaart,heel lief stempeltje en prachtig ingekleurd!
groetjes van corry

Sandra zei

wat een superleuk en mooi gekleurd kaartje heb je weer gemaakt diny
gr sandra

Unknown zei

hallo diny
jammer dat de vakantie zo gauw om is.jou kaart is een mooie nazomerkaart om van te genieten en heel mooie kleuren
bedankt om mogen mee te genieten van jou nazomer kaart
veel succes op de beurs
veel liefs van marcelline

Marie-Anne zei

Wat een schitterende kaart!

Groetjes,

Marie-Anne

Wilma zei

Hallo Diny,
Wat een VROLIJKE en FRISSE kaart heb jij gemaakt.
Enneh.....'s nachts behoort er geslapen te worden.....hihihi, maar als jij 's nachts van deze BEAUTIES afleverd maak ik er geen • van ☺☺☺
Liefs Wilma

Lenie Hempen zei

Hoi Diny

Wat heerlijk dat we weer van je kunnen genieten.
Natuurlijk hebben we je gemist.
Maar je kaartje is een schatje.
Echt super lief en mooi gemaakt.


Gr Leny Hempen

Unknown zei

Hallo Diny, wat een prachtige kaart. Hele mooie roodpaarse kleur heb je gebruikt. Groetjes, Frea

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart. Mooi van kleur en een leuk model.

Groetjes Astrid.

Babette zei

Wat een super kaartje, erg mooi gedaan en prachtig ingekleurd.
Groetjes Babette

Helen zei

wat een schatje

Stressed Stamper zei

Totally stunning - love the colours and layout...perfect

Sarah

arjette zei

Oohh wat een schitterend kaartje zeg, prachtig!!! Vind de kleurtjes die je hebt gebruikt ook helemaal geweldig, zooo mooi!!!!

gr. arjette

Diny Sprakel zei

Hallo dames, bedankt voor jullie lieve reacties, ik lees ze met plezier, groet Diny

yvon zei

Och, wat een super mooie kaart weer. Geweldige kleuren en die Teddy's zijn zo super schattig. Veel plezier in Hagen,
Groetjes, Yvon

Humartine zei

Wat een schitterende kaart heb je gemaakt , gezellige kleuren heel mooi , gr Humartine

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat heb je weer een prachtig kaartje gemaakt Diny. Mooi model en prachtige kleuren en het leuke afdrukje is super mooi ingekleurd.
Groetjes van Jacqueline

Lia zei

Diny, hij is prachtig!!!
Ik ben heel benieuwd naar de techniek met kleurpotloden, want hiermee werk ik zelf het liefst. Ik houd je blog nu dus extra in de gaten!
Groetjes, Lia

Yvonne zei

fijn dat je er weer bent en dan ook gelijk alweer met zo'n schitterende kaart!
liefs Yvonne

Hobby Musician Keyboard zei

Hallo Diny,

zeer mooie kaart! Heel mooi gekleurd en kombiniert. Als je wil kan je een kijkje nemen op mijn kreative Website. "Bettsycardandpaperdesign.com"
Ik heb eerst ab Juli 2011 met Kaarten en Paperdesin begonnen. Kann daarmee niet meer ophouden. Is zo een mooi Hobby! Ik woon in Duitsland en ben in Belgie geboren.
Tot kijks en hopelijk tot schrijfs.. Viele GRüße, Marina

Ankie vd Polder zei

Wat een geweldige kaart en wat een kleuren!! Prachtig eerlijk waar. Groetjes, Ankie

Hanneke zei

Wat een schitterende kaart!!
Nog 5 volgers dan zit je op de 1000! :D

Anoniem zei

Wat een prachtige kaart, ben er helemaal weg van. Werk zelf veel met gewone kleur/aquarel/gemetalliseerde potloden.Zal je volgen en trouwens je 1000ste volger is binnen was net te laat.

Gr. Elleke ( funnie scrap ladies)

Dora zei

prachtige kaart met schitterende kleuren en ontwerp!!
groetjes Dora

marijke zei

ooooh wat is die liefffffffffff

Anoniem zei

Love the design and the stamp is so cute!!! Absolutely gorgeous card.

jans zei

wat een mooie kleuren en een super mooi kaartje grt jans

Anoniem zei

This is very attention-grabbing, You're a very professional
blogger. I have joined your rss feed and stay up for seeking more of your excellent post.
Additionally, I have shared your web site in my social networks

Also visit my web blog - people didnt (www.youtube.com)