vrijdag 30 september 2011

Kleuren met Derwent

Hallo, 
omdat ik me druk aan het voorbereiden ben voor de demo morgen in Asten bij Leenen Hobby, laat ik jullie vandaag twee kaarten zien die ik met Derwents heb gekleurd. Morgen zal ik daar ook laten zien, hoe je kleurt met Derwent zonder gebruik te maken van terpentine en doezelaars. Ik zal van beide Derwent technieken hier een voorbeeld laten zien. 
Ik demonstreer natuurlijk ook hoe je werkt met de Copic Markers.
De eerste kaart is gemaakt met de stempel Don en Daisy Xmas shopping van Marianne Design.
Hier heb ik de stempel op stempelkarton van Papicolor gezet en met Derwent en terpentine ingekleurd. Het dessinpapier is ook van Marianne Design. Op de hoeken is een stempel van Katzle Craft gebruikt. Verder zie je randen en ijskristallen , die met ponsen van Martha Stewart gemaakt zijn. 

Deze beide kaarten zijn ook met Derwent ingekleurd, ik heb daarbij de kleur aangezet en met een blender potlood uitgeveegd. Weinig gedoe, je hebt alleen de twee potloden nodig, de kleur en de blender. Ik denk dat dit heel geschikt is voor degenen, die niet graag veel toestanden op zijn werktafel hebben. Het effect is veel meer pastelkleurig. De bovenste kaart met de baby had  ik op de beurs in Arnhem na een uur al afgegeven aan een bekende van me die voor de eerste keer Oma wordt . Omdat ik weet wat het is om oma te zijn, was ik blij dat ik er haar gelukkig mee maken kon. 
Nu ga snel weer verder want ik ben nog niet klaar met het pakken, hoop dat we een aantal van jullie morgen in Asten mogen zien.
groet Diny
p.s. in het weekend verloot ik de beloofde candy voor mijn trouwe bezoekers.

24 opmerkingen:

Linda zei

heel erg mooi gedaan\
gr linda

Gea zei

De techniek met de blenderpotlood heb ik nog niet gedaan, ik zal het eens proberen!
Veel plezier in Asten,
Groetjes Gea

arjette zei

Wat een mooie kaartjes!!! Vooral het kerstkaartje vind ik erg mooi!!
Veel plezier in Asten!

gr. arjette.

Lia zei

Mooi werk Diny!
Veel succes met alle demo's!
Groetjes, Lia

Lenie Hempen zei

Wat een prachtige kaartjes.
Echt schitterend.
Heb veel plezier in Asten.
En heb verder een heel fijn weekend.


Gr Leny Hempen

Helen zei

wat een mooie kaartjes weer. Succes met de demo. Zou graag komen kijken morgen naar je techniek met het blenderpotlood, maar de dag zit weer vol met sportende kinderen, dus helaas pindakaas voor deze dame. Lieve groetjes.

Riet zei

Wat een prachtige kaarten Diny.

Liefs Riet.

*Ellen* zei

whow schitterend hoe je dit met de derwent hebt gemaakt, veel plezier in asten morgen

Unknown zei

diny
het zijn prachtige kaarten
ik wens je heel veel plezier morgen
veel liefs van marcelline

Joukje zei

je kaarten zijn Super mooi!
Morgen veel plezier in Asten
Groetjes Joukje

Anke zei

Heel mooi gekleurd alleen ....... dat blenderpotlood snap ik niet zo goed.
groetjes Tessa & Anke

KarinsArtScrap zei

wat zien ze er toch weer mooi uit diny, de eerste is mijn favoriet.
prachtige kaarten.

groetjes karin

Aartje zei

Diny, wat een prachtexemplaren weer. Ik vind vooral die met dat kleine jongetje erg leuk.
Groeten Aartje

Sandra zei

Jeetje toppie kaartjes weer hoor diny en dat dan allemaal kan met twee potloden en een blender. zeker de moeite waard om het zelf ook eens te proberen. helemaal leuk
Gr sandra

Brenda zei

Hoi Diny,
het zijn weer prachtige kaartjes, leuk met die verschillende technieken. ik kom ze graag bewonderen morgen in Asten. Groet Brenda

corryskaart zei

hoi diny
wat een schattige kaarten en bedankt voor de uitleg van verschillende technieken,zal het gauw gaan proberen:-))
groetjes van corry

Gerrittina zei

Bedankt voor de uitleg. Dat met die blender heb ik nog nooit gedaan. Wel een leuk effect.
Misschien kom ik volgende week naar Rijssen.

Gr. GZ

Margreet zei

Wat een prachtig kaarten
En dat met 2 kleurpotloden.
Groetjes Margreet

Muuske zei

hallo Diny echt super mooie kaartjes ik ben dat vrouwtje waar jij voor uitgelegd hebt met de derwentpotloden omdat het mij niet lukte maar ik gebruikte de hema kaartjes en ik heb de andere kaartjes gekocht en meteen thuis uit geprobeerd en ja hoor nu lukt het mij ook ik had al een beetje spijt van mijn potloden aankoop maar nu lukt hetmij ook, harstike bedankt. En heb me meteen aangemeld op jou blog dus iedeetjes kan ik nu genoeg op doen.groetjes Margo Feijen ps ik heb zelf sinds kort ook een blog genaamd muuske.blogspot.com zo ik ga nog even verder op jou blog bij de oudere berichten kijken groetjes

Miranda Slagboom-de Groot zei

Dat zijn prachtige voorbeelden.
Groetjes Miranda

Paula zei

prachtige kaarten ! Wat leuk dat je hebt gekleurd met de potloden en de blender. Ik heb vandaag op de demodag van Doe@Ding ook gezien hoe je kleurt op kraft zonder terpentine. De stempels van Don & Daisy heb ik ook gekocht , echt zo schattig!! Groetjes Paula

Helga zei

Hi Diny,

Die no-fuss techniek lijkt me wel wat ! Vooral als dat betekent dat er maar 2 potloden op mijn tafel zullen liggen ;-D !
Maar zonder gekheid, je kaartjes zijn erg geslaagd.

Helga

Mieke zei

Hoi Diny!

Zoals beloofd ben ik volger geworden van je blog. Nu nog uitzoeken hoe ik mijn foto erbij krijg...

Groetjes Mieke Rutjens

Marie-Anne zei

Wat een prachtige kaarten.

Marie-Anne