zondag 25 september 2011

Noorse stempels

Hallo, 
ik wil jullie een kerstkaart laten zien, met een stempel uit Noorwegen van het merk Papillio. Ik kreeg een paar afdrukjes van Siv , onze Noorse Copic Instructor.  Ik was meteen weg van dit manneke met zijn rugzak vol cadeautjes. 
Het was al laat in de middag toen ik de foto's nam, daarom zijn niet helemaal helder te krijgen. Ik heb een distress-achtige kleurtechniek gebruikt, daarbij neem ik een hele lichte kleur een 000 of een 00 en een heel donkere. Ik gebruik de lichte als een penseel en neem daarmee de donkere kleur op van een stukje plastic. dit veeg ik dan steeds vanuit het donkerste plekje het vlak in.
Je gebruikt dan per kleurgroep maar twee markers. Rondom de afbeelding heb ik met B91 een schaduw aangebracht.
Achter het plaatje zit een tag met een kersttekstje van Inkerbell (Stempelatelier)
Het papier is een oude serie van Making Memories, ik koos dit omdat het zulke klassieke kerstkleuren zijn.
De geponste rand is gemaakt met een MS pons, de tag van Magnolia. De blaadjes achter de bloem zijn gemaakt met een nieuwe Cheery Lynn stans., de bloem is van Marianne Design.
Rechtsboven zie je een ijskristal gemaakt een Spellbinders set uit de de laatste serie, je merkt het, mijn nieuwe spullen zijn ingewijd. Ik zet ze op elkaar met een stukje dun foamtape, dan komen de onderdelen wat meer los van elkaar.
Aan de achterkant is een naamstempel gestempeld op een Magnolia stans, die we op de beurs in Hagen voor een zacht prijsje konden kopen..

Hier nog even twee close-ups van de afbeelding en de gebruikte Copic Markers. De rechtse lijkt het meest op het origineel, klik er op en hij wordt groter, zodat je het kleurwerk beter kunt bekijken.



Je ziet dat er niet zoveel Copic Markers gebruikt zijn.
A.s. zaterdag, 1 oktober, zullen Annie en ik tijdens de Open Dag van Hobbycentrum Leenen in Asten aanwezig zijn en jullie weer veel nieuwe ideeën aan de hand doen. Ik zal demonstreren met Copic Markers en Derwent potloden, kom dus gerust met je vragen, ik zal ze graag beantwoorden. Het zal er weer erg gezellig en lekker druk zijn.
Groet Diny
p.s. bedankt voor de vele reacties, die jullie achterlaten, deze week geef ik een candy weg voor de mensen die vaak reageren.

35 opmerkingen:

mieke zei

het is weer een mooie creatie !!
het plaatje is ook schattig.

mieke

KarinsArtScrap zei

inderdaad wat een schattig plaatje diny, en de kleuern vind ik ook mooi.
all twee de kleur technieken vind ik mooi.
een prachtige kaart geworden.

groetjes karin

jans zei

heel mooi grt jans

Marianne zei

Wat een prachtkaart.
Groetjes Marianne

Lia zei

Schitterende kaart en wat een gaaf stempeltje zeg, leuk ventje,

groetjes Lia

Margreet zei

Wat een prachtig kerstkaartje.
En wat een super leuk stempeltje
Groetjes Margreet

Frouwkje zei

Wauw Diny wat een mooie kaart.
En een supergave stempel, mooi ingekleurd ook.
Liefs, Frouwkje

Sandra zei

nou diny je kaartje is weer toppie hoor en wat een mooie kleuren combi is dit zeg. Net als het stempeltje superleuk
gr sandra

Unknown zei

Wat een prachtige kaart Diny en ik vind het zo fijn dat je altijd zoveel uitleg erbij geeft ik vind die stempel zo leuk kan je die ook ergens kopen ????????????????je kaart is weer zooo mooi

Lieve groetjes Nellie

Lenie Hempen zei

Hoi Diny

Wat een prachtkaart.
Het is echt een schatje.
En heel mooi van kleur.
Heb een fijne zondag.


Gr Leny Hempen

Gea zei

Wauw, de kaart is prachtig!
Dat is ook een interessante techniek, distress met Copics, dat wil ik ook wel eens proberen.
Groetjes Gea

Anke zei

Inderdaad een hele leuke stempel.
Je bloem vind ik ook heel mooi.
groetjes Tessa & Anke

Marie-Anne zei

Wat een schitterende kaart! Het afdrukje is helemaal geweldig.

Groetjes,

Marie-Anne

Imke zei

Diny, die Karte ist traumhaft schön !! Die vielen kleinen Details und Deine Colorierung- einmalig !!

Riet zei

Wat een prachtige kaart,lief afdrukje,mooi ingekleurd.
Heel mooi papier.

Liefs Riet.

Caroline zei

Super mooi gedaan!!!

Groetjes Caroline

arjette zei

Wat een mooi kaartje!!! Wat een lief stempeltje is dat!!! Mooi ingekleurd!

gr. arjette.

Unknown zei

Diny, Hij is weer prachtig! Leuk gedaan met dat sneeuw aan de onderkant... en echt weer prachtig ingekleurd!

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt met deze schattig stempel. Vind de ijskristal ook erg mooi.

Groetjes Astrid.

*Ellen* zei

ohhh wat een lieverd is dat jochie, schitterend kaartje heb je ervan gemaakt met al die leuke details

corryskaart zei

hoi diny
kan begrijpen dat je dit stempeltje geweldig mooi en leuk vind,maar de wijze waarop je uitleg hoe de copic te gebruiken,dat vind ik helemaal top en zo hoop ik dat ik ooit over 100 jaar net zo mooi kan inkleuren als jij:-))
groetjes van corry

Miranda Slagboom-de Groot zei

logisch dat je weg was van dit schattige stempeltje. je hebt er een hele mooie kaart mee gemaakt.
groetjes miranda

Unknown zei

hallo dina
ik vind jou kaart super mooi
en jou gebruikwijze is top hoor
veel liefs van marcelline

yvon zei

Oh wat een schatje is dat Diny, je hebt hem weer prachtig ingekleurd en er een hele mooie kaart mee gemaakt. Supers.
Groetjes, Yvon

Marijke zei

Hoi Diny, wat is dit toch weer een schitterend kaart en dan dat afdrukje.........wat een schatje!
groetjes, marijke en chantal

Helen zei

Hoi Diny, wat een ontzettend mooie kaart. Ik vind de stempel geweldig. De bloem en het ijskristal zijn ook het einde. Groetjes.

Anneli zei

Beautiful card

Kram Anneli

Hobby Musician Keyboard zei

Liebe Diny,

jouw werkjes zijn fantastisch mooi!!! en zo toffe ideen!!!
Vele Groetjes vanuit Duitsland

Anita zei

Wow, zo dat is nog eens perfect ingekleurd zeg! Ik heb hem eens groter gemaakt... zo ontzettend mooi. Ik zou willen dat ik zo kon kleuren :) Groetjes, Anita

Alie zei

ik vind hem weer helemaal geweldig. Wat een leuke stempel. En die naamstempel is ook wel erg origineel

groetjes Alie

Yvonne zei

Wow, Diny echt een schitterende kaart. Super mooi gekleurd en wat een leuke stempel is dit zeg!
liefs Yvonne

Gerrittina zei

Mooie kaart!! Mooie kleurtjes heb je ook gebruikt.

Gr. GZ

Aartje zei

Diny, wat een mooie creatie weer, je ziet dat er echtzorg aan besteed is. Vind je ijskristal ook erg mooi.
Groeten Aartje

Dora zei

tjee!! weer zo mooie creatie.
schitterend ingekleurd.
hele mooie kaart
groetjes Dora

Erna zei

Oei die stempel is inderdaad erg leuk.
Prachtig gekleurd ook weer Diny.
En die Spellbinders sneeuwvlok is ook geweldig. Mallen maken kunnen ze daar wel.

Groetjes Erna