vrijdag 16 september 2011

Weer eens een kaart

Hallo lieve lezers,
het wordt weer eens tijd voor een kaart. Maar eerst even vertellen dat ik morgen in de mooie nieuwe winkel van Anita Willemsen Do-it Creatief in Elst een demonstratie geef met Hotfix. Daarbij zal ik een heleboel kaarten, maar ook kleding, schoenen en dergelijke laten zien die met die mooie glittersteentjes zijn versierd. Ik leg je uit hoe je met de Hotfixtool, het strijkpapier en de legplaat werkt. Ik hoop dat er veel van jullie komen, het wordt toch slecht weer, dus wat let je om te komen. Dianne ten Hove laat de Presto Punch zien, ook leuk !
Voor deze kaart heb ik het nieuwe papier van Tilda gebruikt, zo'n mooie kleur blauw. verder zie je rechts op de kaart een heel mooi uitgesneden randje, dit is gemaakt met een Cheery Lynn borderstans. Het ziet er bijna uit als kant. Het label is gestanst met een Go-Kreate stans. Ik weet niet meer welke stempel het is. Op deze kaart zien jullie ook een aantal hotfixsteentjes, ze geven net dat accentje wat een kaart vaak nodig heeft. op kaarten plak ik ze meestal met een druppeltje papierlijm van Rayher vast. Deze sterke witte lijm gebruik ik voor alle zware dingen op mijn kaarten, zoals bloemen,steentjes, metalen ornamenten. De lijm droogt transparant op.
Ik heb mijn Teddy Bo natuurlijk met mijn geliefde kleurmiddel Copic Markers gekleurd, de kleuren staan hieronder. Bij beren bewerk ik het kleurwerk graag met een stukje badstof en de Activator van Copic. Heb je dat laatste product nog niet, dan kun  je ook met de penseelpunt van je blender de badstof nat maken en er op drukken. Je krijgt dan een berenvel. Ik zal het flesje straks even op de foto zetten, dan weten jullie waarover ik het heb.
Ik kleur mijn afbeeldingen tegenwoordig op het fijnste papier dat ik ken voor de Copic Markers en dat is Perfect Coloring Paper. Het geeft heel mooi kleurwerk, de inkt loopt niet buiten de lijnen en je kunt zoveel inkt gebruiken als je wilt. Ook krijg je geen witte puntjes, dat had ik af en toe met DCP papier. Het papier kan ook heel goed door de printer.

Hier nog een grotere afbeelding van het kleurwerk.


De beer is gekleurd met E31-33-35-37
de muts met B91-95-97
Ik wens jullie een fijn weekend en misschien tot ziens in Elst,
groet Diny 

32 opmerkingen:

Unknown zei

Ohh Diny!! Deze is wel echt super leuk en lief... mooie kleuren ook!!

KarinsArtScrap zei

een prachtig en lief kaartje diny.

groetjes karin

Joukje zei

Wat een prachtig kaartje!!
En het beertje is ook geweldig.
Groetjes Joukje

Marie-Anne zei

Wat een prachtige kaart Diny! Ik was al weg van deze beren, maar nu ik ze door jou gekleurd zie weet ik zeker dat ik ze ook wil hebben.

Groetjes,

Marie-Anne

Lenie Hempen zei

Wat een lief,schattig kaartje Diny.
Echt schitterend.
Heb een heel fijn weekend.


Gr Leny Hempen

*mieke* zei

Sxhitterend Diny, I love Teddy Bo:-)
Groetjes Mieke

corryskaart zei

hoi diny
je kaart zoals gewoonlijk weer een pracht stukje werk,jammer dat ik zo weinig van huis weg kan,want toevallig heb ik op de creabeurs in rijswijk de hot-fix aangeschaft dus weet er nog zeer weinig van,misschien ooit iets voor een filmpje?
groetjes van corry

leonenkarin.blogspot.com zei

Wat een schattig beertje, om op te vreten! Groetjes, Karin

arjette zei

Wat een schitterend kaartje!!! Mooi papier zeg!
Veel plezier vandaag en fijn weekend!! Ik ga vandaag een workshop volgen bij Angelique in Vinkel, heb er zin in!!

gr. arjette.

Ankie vd Polder zei

Wat een prachtige kaart. Mooi papier heb je gebruikt. En bedankt voor je tip over het berenvelletje. Groetjes, Ankie

martina's kaartjes zei

hij is gewoonweg super !!!!!!! heel erg mooi gemaakt ! super die kleuren !
grtjs, martina
x

Betka zei

Oh! It's fabulous card! Nice image, beautiful layout. Lovely
Hugs :)Betka(:

Sandra zei

leuke kaart weer hoor diny
gr sandra

marijke zei

woooooooowwwwwww ik zit met open mond te kijken wat gaaf zeg en die kleuren zo precies het zelfde gekleurd als het papier , echt een heel mooi geheel bij elkaar, waar kun je dat papier kopen waar jij op kleurt??

Gea zei

wat een prachtige kaart!
Echt bere-goed! (haha, sorry, wel een makkelijk woordgrapje he)
Groetjes Gea

Alie zei

Ik vind het weer een prachtige kaart. en wat een fijne tips weer!

groetjes, Alie

Tinie zei

Wat heb je de beer geweldig gebruikt, heerlijk zo die om het hoekje kijkt!!! De kaart is weer helemaal prachtig!!!

Groetjes Tinie

Anoniem zei

Met een beren kaart zoals deze, een blauwe kleur als de lucht. Bloemen die ik wil plukken, wat wil ik nog meer. Wat een lief snoepig kaartje.

Gr. Elleke (Creative Funfactory).

Anoniem zei

Hallo Diny,

Vandaag hebben we je gezien bij Anita in Elst. We hadden een vraag over de hotfixplaat. Je gaf het adres van die site met alle motiefjes. Maar hoe krijg zo'n patroontje op de plaat? Moet je dat zelf uit de losse hand doen, of is er een manier dat je het patroon eronder te krijgen? Kun je dat eens uitleggen of is daar niet eens een filmpje van mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Tonnie Schieven

Wilma zei

Hallo Diny,
Teddy Bo "staat" weer FRISJES op deze FRISSE blauwe kaart. Werkelijk een PRACHTIG gekleurde kaart.
Nog een heel fijn weekend toegewenst.
Liefs Wilma

Diny Sprakel zei

Hallo, bedankt voor jullie reacties. Even antwoord op de vragen, het Perfect Coloring Papier is bij de winkeliers die Copics verkopen te koop. Lukt dit niet mail me dan even op: copiceurope@gmail.com
De patronen voor de hotfix patroonplaat print je uit, kies dan wel die patronen die er speciaal voor gemaakt zijn. Daarna tel ik de vakjes, net als vroeger bij ministeck. Ze kunnen er niet onder geschoven worden, ik heb dat wel gevraagd bij het ontwerpen, maar dat kon technisch niet.
Jullie vragen over een filmpje, ik kan veel maar video's maken hoort daar( nog) niet bij, dat doen meiden van mijn designteam, die zijn zo handig daar in.
Groet Diny

Anke zei

Super leuk kaartje,
Fijn weekend
liefs Tessa & Anke

Helga zei

Eine wundervolle Karte in dem traumhaften blau - perfekt coloriert !
Denke noch gerne an Deinen Workshop bei Gaby !
Liebe Grüße aus Österreich
Helga

Eline Wiebrens zei

Hoi Diny,

Wat een prachtig kaartje, de kleuren zijn erg mooi.
groetjes Eline

Helga zei

Echt een heel leuke kaart ! Ik hoop binnenkort die activator ergens te vinden :-(

Groetjes,

Helga

Miranda Slagboom-de Groot zei

wauw wat is ie mooi
groetjes miranda

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een super gaaf kaartje Diny en je kleurwerk is weer heel erg mooi!
Groetjes van Jacqueline

Anneke zei

Prachtige kaart, de kleuren zijn super!!

Imke zei

Hallo Diny, diese Karte ist wunderschön und das Motiv wirklich niedlich. Ich denke, diese Karte hattest Du in Hagen bei der Certifizierung dabei ? Echt klasse.

Vielen Dank nochmal and Dich und Anni für den tollen Kurs. Es hat viel Spass gemacht und ich habe viel gelernt-nun muss alles "nur noch" umgesetzt werden.

Lieben Gruß an Dich und Anni !!

Dora zei

schitterende kaart, prachtige kleur!!
je stempelafdrukje is weer prachtig gedaan. super!!
groetjes Dora

Inny zei

Ooohw Diny, wat een beeldschone kaart weer!!!!!

Groetjes, Henny

jans zei

wat een schatig kaartje heel leuk met dat labelkaartje er bij grt jans