maandag 25 juni 2012

Lin en Lene met 3D

Hallo, 

de kaart die ik jullie vandaag laat zien, is eens een andere dan je van me gewend bent. We, Annie en ik, zijn met allerlei projecten bezig, daarbij gebruiken we ook 3D plaatjes. Ik heb mijn fijne schaartje en Olba kit weer opgezocht en het spuitje gevuld. Op de kaart zit een 3D plaatje van Studio Light. Deze heb ik zelf uitgeknipt, maar ze hebben een hele serie motieven, die je zo uit het karton kunt drukken, fijn als je niet zo graag knipt of dit niet meer kunt. 


Deze week is er in de hobbywinkels een nieuwe lijn stansen en embossingstencils van Joy Crafts te koop "Lin en Lene", heel mooie uitgewerkte stansen van zilverkleurig stevig metaal. Ze stansen zonder moeite zelfs het dikke 300 grams Kraft karton van Joy.



Ik heb hier gewerkt met mijn favoriete cardstock, dat van Papicolor. De beide hoekornamenten zijn  met deze stencils gesneden en geembost. 


Voor het embossen van de achgtergrond nam ik Original hagelwit, niet spierwit, maar wel heel helder.
Na het embossen heb ik het Lin en Lene stencil laten zitten en met een Versamark kussen over het papier gewreven . 

Toen heb ik mijn Pan Pastels gepakt en met twee kleuren over de transparante inkt gewreven, de pastels hechten zich aan de inkt,  zo maak je een achtergrond met overlopende kleuren. Voor het fixeren, besproei ik mijn cardstock met haarlak.


Het tekstlabeltje achter het plaatje heb ik met Pan Pastels een motief gegeven en de ik heb ook de randjes aangezet. 
De gebruikte kleuren zijn 580.5 Turquoise en 740.5 Burnt Sienna (bij Hobbyvision en Doeading te koop)
Papicolor karton: Antica Roodbruin'



Met heel veel plezier heb ik weer eens een ander type kaart gemaakt, daarvan volgen er nog meer. Intussen kleur ik als ik wat tijd heb, natuurlijk met mijn Copics, de tijd om van alles een kaart te maken ontbreekt me op dit moment.

Groet Diny




19 opmerkingen:

Marie-Anne zei

Heel anders, maar erg mooi!

Marie-Anne

#Sandra# zei

dit is een hele mooie kaart Diny, toch blijven de 3Dtjes ook mooi he.

Groetjes Sandra

Miranda Slagboom-de Groot zei

Ook erg mooi.
Groetjes Miranda

Unknown zei

Ik vind het een pracht kaart wat mooi die kleuren die over elkaar heen vloeien heel erg mooi

Liefs Nellie

Lia zei

Schitterend zeg, vooral de achtergrond, prachtig geheel,
groetjes Lia

Marijke zei

Idd anders dan anders maar ook heel mooi!

Groetjes, Marijke en Chantal

Chantal zei

Ook 3d kan heel mooi zijn Diny en dat bewijs jij ook maar weer eens! Wat een prachtige kaart! Lieve groetjes, Chantal

Joke zei

Mooie kaart gemaakt 3D blijft leuk en zo gecombineerd met je achtergrondvel erg mooi gedaan.
groetjes Joke

Tinie zei

Het valt me op dat ik de laatste tijd steeds vaker 3D tegen kom, dit is ook weer een beauty van een kaart, super leuke details!!!

Groetjes Tinie

Margreet zei

Het is een prachtig kaartje
En wat een mooie mallen heb je gebruikt
Groetjes Margreet

Samantha zei

Prachtige kaart Diny. Ben vooral weg van de kleurencombi en de mooie achtergrond die je gemaakt hebt. Inderdaad eens een heel andere kaart maar zeker zo mooi!
groetjes, Samantha

Astrid zei

Ik vind hem weer helemaal geweldig, schitterend achtergrondje met een supermooie mal, prachtig hoor, heb ik net al mijn knipvellen de deur uitgedaan, beginnen we hier weer opnieuw mee hahahaha :)

liefs Astrid

arjette zei

Mooi kaartje zeg!! Vind de achtergrond er ook heel mooi uitzien1

gr. arjette.

Anita zei

Verandering van spijs doet eten toch?
Leuk om eens wat anders van je te zien.

Gr. Anita

Lenie Hempen zei

Dit is echt een prachtig mooi kaartje Diny.
Echt schitterend.
Super mooi die kleuren.
Echt een TOPPERTJE.

Gr Leny Hempen

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart diny heel mooi afgewerkt.

groetjes karin

Riet zei

Wat heb je toch weer een schitterende kaart gemaakt Diny.

Liefs Riet.

cvanholstein zei

Mooi gedaan Diny!
grt, Corina

Elly zei

Gave achtergrond Diny, wat heb je daarvoor gebruikt :-) :-)

groetjes, Elly ( je mede- DPPD :-)