zondag 24 juni 2012

Copic op kraft



Hallo,
 

We vieren nog steeds feest op het Europese blog. Ben je daar al geweest?


Woensdag 27 juni starten we daar een Magnolia cadeau week. Elke dag kun je 2 Doohickeys winnen, enkel en alleen door volger te worden en je naam in te vullen.

Na die week volgen er onder andere nog een week waarin we stempels weggegeven. Kom dus elke dag daar langs, als je niets wilt missen.


De kaart van vandaag komt van het CMB blog.

Ik las op onze Europese blog een tutorial van Kathrin, daarin laat ze zien hoe zij met Copics op kraft kleurt. We komen op dit blog ook nog weer met een tutorial hierover.

Ik had het al eens geprobeerd, maar was er toen niet zo kapot van. Daarom heb ik het weer eens geprobeerd, zeker toen ik kraftkarton van Joy Crafts in mijn handen kreeg, mooi glad en stevig. 
Ik moet zeggen het resultaat viel me niet tegen, je moet alleen echt je kleuren vooraf op een stukje kraft testen. Niet elke kleur werkt op kraft, vooral de lichte kleuren geven geen of een slecht effect. 

Er moet wel voldoende pigment in de marker 
zitten, om zichtbaar te worden op kraft, daarom vooral de markers met een middel of hoog eindcijfer (het lijkt wel een examenuitslag)


Ik had een plaatje zo mooi gekleurd, stans en embos ik het uit, verschuift het en wordt een deel van het plaatje versneden. Hebben jullie zoiets nou ook wel eens, of ben ik de enige?
Deze kan ik je wel laten zien:


Ik heb het designpapier van Tilda gebuikt. Het kraft is na het stansen en embossen bewerkt met een beetje distress inkt. Rondom de afbeelding heb ik met een parelpen wat stippen gezet, die op de foto wel erg wit overkomen zie ik.


Hier is dat goed te zien, ik heb na het kleuren met de Copics, een wit pastelpotlood gepakt en wat witte accenten aangebracht en die eigenlijk meteen weer wat vervaagt met een stukje keukenrol.


Voor de bloemendecoratie heb ik onder andere een nieuwe Memorybox mal gebruikt , een soort sierlijk takje. Hij zit wel verstopt achter de bloemen, zie ik.





Gebruikte kleuren:
huid; E000-30-53-11-13 
wangen R20-22
kleren BG 72,75-78
roze R83-85-89
Haren E21-25-29

Ik hoop dat jullie dit ook eens proberen, ben benieuwd naar jullie kleurwerk op Kraft.

groet Diny

20 opmerkingen:

Inky's Creaties zei

Wat een ontzettend mooi resultaat geeft dat. Ik heb toevallig net een paar afdrukjes gemaakt op Kraft papier met de bedoeling het met potloden in te kleuren. Maar nu ik dit gezien heb ga ik mijn copics gebruiken.

Groetjes Inky

Wilma zei

Hoi, hoi Diny,
Ik had dit kaartje al mogen bewonderen.....PRACHTIG. Zo wie zo al een FEESTJE om naar te kijken ☺☺☺.
Liefs Wilma

Chantal zei

Wat ontzettend mooi gemaakt Diny en super hoe je de copics op craft verwerkt hebt! Geweldig mooi! Lieve groetjes, Chantal

Thea zei

Hoi Diny,

Het geeft wel een leuk effect, misschien ga ik het ook wel een keer proberen. Ik mag graag met craft werken want het past bij elke kleur cardstock. Ik ga nu even op visite bij het feestblog, we waren een weekje in Limburg dus een hoop gemist denk ik.

Fijne zondag,
groetjes Thea

Linda zei

Wat een gaaf kaartje
gr linda

Sandra zei

Super hoor, erg mooi resultaat
gr sandra

Cinderella zei

Ziet er heel mooi uit

gr en een fijne zondag
Cindy

Anita zei

Hij is goed gelukt hoor vind ik. Mooi ingekleurd maar wel lastig denk ik toch.
Dat verschuiven heb ik dus ook wel en stans nu eerst voor ik inkleur.

Gr. Anita

Lenie Hempen zei

Prachtig mooi kaartje Diny.
Echt schitterend.
Heb verder een hele fijne zondag.

Gr Leny Hempen

Marie-Anne zei

Wat een prachtige kaart. Diny je bent echt niet de enige, het is mij al een aantal keer gebeurd.

Groetjes,

Marie-Anne

Muuske zei

Heel mooi kaartje Diny.Mooi ingekleurd.groetjes Margo.

ANJA 3D zei

Een hele mooie kaart.
Groetjes,Anja

Riet zei

Wat een prachtig kaartje Diny.


Liefs Riet.

KarinsArtScrap zei

het is heel apart diny heel mooi gedaan.
zuigt het niet teveel inkt op uit je copics?
ben ik toch wel benieuwd naar.
maar het is een prachtige kaart.

groetjes karin

Anoniem zei

Mooie kaart en prachtig gekleurd!
Zelf stans ik altijd mijn nog niet ingekleurde afdruk (door ervaring wijs geworden) ;)
Liselot

Helga´s Bastelwelt zei

Die sieht zauberhaft aus und deine koloration ist super.

Lg, Helga

Unknown zei

Wat een pracht kaart Diny en zo mooi ingekleurd op craft super hoor ennnnnnn mijn plaatje verschuift ook wel eens hahahaha

Liefs Nellie

Glenda de Heide zei

Wat een prachtig mooi kaartje. Dat stempeltje op kraft papier is zoooo mooi. Ik ga dit ook eens uitproberen en hoop dan dat hij net zo mooi uitkomt als bij jou.

Veel liefs Glenda

Joke zei

Superleuk kaartje erg mooi zoals je de copics heb verwerkt op craft.
OOk leuk met die witte stipjes ja alles klopt op de kaart.
groetjes Joke

berucrafts zei

Wow, Diny, Deine Karten sind wirklich wunderschön, auch wen ich kein holländisch verstehe. P.S. Danke nochmals für Deine tollen Anleitungen während der Stempelmesse Süd, mein Mann ist seit dem Tage begeistert, was man mit Copics alles machen kann und er hatte grossen Spass beim colorieren und ich glaube das Airbrushgerät fand er sehr spannend, jetzt ist er traurig, dass er dieses nicht gerade mitgenommen hat, zu den sensationellen Preis ;O)