donderdag 1 december 2011

Tilda met Koala

Hallo,
in Australie is deze speciale Tilda uitgekomen, hij is ook in Nederland te bestellen. Ik heb eerst eens even opgezocht welke kleur bont een koalabeertje heeft, een beetje grijs-bruin zag ik. Daarvoor koos ik de W-kleuren van Copic.
De basis van de kaart heb ik al een tijd geleden gemaakt, dus ik zou niet kunnen zeggen welk designpapier het is, maar het is roze met bruin. Het vierkant onder de afbeelding is rondom geponst met een PATP set van Martha Stewart, verscholen achter de bloemen zit nog een geponst randje met een strook kant erover. Vaak plak je zoveel op de kaart, dat het haast niet meer zichtbaar is.

Dit keer heb ik nog al wat bloemen er op geplakt.  Ik snijd de steeltjes er af en doe een dot papierlijm van Rayher op de achterkant en zet ze op hun plaats. De metalen draadjes rol ik over een sate-prikker en plak ze met dezelfde lijm vast. Ik zet daarmee ook swirls etc. vast, plaats enkele druppels op de hoeken. Je kunt hiervoor ook Tacky Glue gebruiken. Het papier op de kaarten plak ik met transparante lijm van Colall. Ik gebruik geen fotolijm meer, omdat dit na enige tijd loslaat. Voor lint en stroken en kleine stukjes die echt goed vast moeten zitten neem ik X-Press It dubbelzijdig plakband.
De blaadjes zijn uitgestanst met een Doohickey van Magnolia. De open bloem achter de roosjesis uitgestanst met een pons van EK success.


Het inkleuren van Tilda heb ik weer gedaan met een "featering" techniek, je neemt een lichte kleur marker, neemt op de punt een donkerder kleur en zwiept de kleur het vlak ik, waarbij je op het eind de penseelpunt omhoog laat  komen. Dit is heel moeilijk in woorden te vertellen, je moet het eigenlijk zien en zelf oefenen. Daar ga ik wat aan doen, komende week ga ik met enkele Copic Designers aan de slag om verder te gaan met het opzetten van twee Copic inkleurcursussen, waarin onder andere deze kleurtechniek geleerd en geoefend kan worden.
Je houdt bij deze techniek gemakkelijker de lichte delen ook echt licht. Vergeet niet om met een hele donkere kleur de diepste schaduw aan te brengen. Op die manier krijg je echt contrastrijke plaatjes. Genoeg les gegeven voor vandaag. Hier nog even de gebruikte Copic Markers.
Huid E0000-00-11
Hoed en schoenen  E31-33-35-9
Jurk RV10-32-34
Koala W00-1-3-5-8
Ik hoop dat jullie ook deze kaart weer zullen waarderen.

Groet Diny

34 opmerkingen:

Unknown zei

Een prchtig kaartje en ik vind dit ook wel een hele schattige Tilda! Groetjes, Frea

ursula Uphof zei

Een prachtig kaart, en bedankt voor de "les". Ek ben pas begonnen met Copics en vind het nogal moeilik. groetjes

Anoniem zei

Wow! Wow! totally beautiful!

Lia zei

Wat een geweldige leuke kaart,deze tilda is echt een lieverd.

groetjes Lia

KarinsArtScrap zei

weer een hele leuke klaart diny.

groetjes karin

Marijke zei

Prachtige kaart met een hele leuke Tilda!!
Groetjes, Marijke en Chantal

Miranda Slagboom-de Groot zei

Een heel mooi kaartje.
Groetjes Miranda

Anke zei

Leuke kaart, mooi ingekleurd. Ik ben wat huiverig voor deze techniek, als je met de lichte kleur copic een donkere kleur opneemt, tast dat de oorspronkelijke kleur niet aan? Het zal wel niet, maar ik ben bang dat ik het niet goed doe en dat dan wel mijn lichte kleur copic verpest is.

Colien zei

Geweldig kaartje weer, zeg! En wat is het afdrukje leuk! Heb meteen even een linkje van dit blogbericht verstuurd naar onze creabea Down Under :) Hopelijk is de stempel daar te krijgen?!
grtz.Colien

Karin zei

Hij is schitterend Diny! Het stempeltje is echt schattig

Fijn weekend

Groetjes karin xx

Unknown zei

Wat een geweldige kaart en oh wat is die magnolia leuk echt een schitterend kaartje

Liefs Nellie

arjette zei

Ooohhh Diny, wat een prachtig mooi kaartje, echt geweldig!!!!!
Ik hoop dat er ook een cursus hier in de buurt komt (kop van Noord-Holland), moet altijd zo ver reizen wil ik iets kunnen volgen.... maar zo'n cursus lijkt met erg leuk!!

gr. arjette.

Gea zei

Mooie kaart met prachtige details. Bedankt voor de uitleg, dat ga ik ook eens proberen.
Groetjes Gea

Riet zei

Wat heb je weer een schitterende kaart gemaakt Diny.

Liefs Riet.

Diny Sprakel zei

Hallo bloglezers, wat een reacties alweer zo vroeg op de morgen. Ik wil even de angst van Anke wegnemen, de punten van de lichte marker worden door het kleuren op je papier weer schoon. Blijft er toch een beetje kleur achter, ga dan even over een stukje papier en hij is weer schoon. Ik kleur nu bijna 3 jaar met dezelfde markers en heb hier nog nooit een punt voor hoeven vervangen.(dat kan nl ook)
Groet Diny

Wilma zei

Hallo Diny,
Heel ♥-elijk dank voor je uitleg en ik hoop er "ooit" mee aan de slag te gaan.
De kaart is weer PRACHTIG en soms zien we door de bomen het bos niet meer, maar deze keer zien we door de bloemen het papier bijna niet meer. Toch vind ik dat niet zo erg, want ook de bloemen zijn MOOI.
Nog een fijne vrijdag en alvast een heel fijn weekend toegewenst.
Liefs Wilma

Marie-Anne zei

Wat een schitterende kaart. Het roze papier is prachtig, weet dat ik het laatst gezien heb, maar waar ook al weer...

Groetjes,

Marie-Anne

corryskaart zei

hoi diny
wat een super mooie stempel!
en zo alles tezamen een prachtig geheel!
gr corry

yvon zei

Wat een plaatje, echt schitterend.
Groetjes, Yvon

Helen zei

Wat een mooie kaart weer; de stempel is ontzettend lief. Bedankt weer voor de les/tips; heb wel 1 cursus gehad, maar een vervolgcursus voor de finetuning zou wel goed van pas komen. Groetjes, Helen

Heidie zei

wat een schitterende kaart. Die stempel is zo schattig.

liefs heidie

Marie-Anne zei

Hoi Diny,

Ik ben er volgens mij achter, wat het papier is. Was op zoek naar papier een kaartje en kwam toen het Eline's Old-Fashioned Nursery papier tegen en dacht volgens mij is dit wat Diny heeft gebruikt.

Groetjes,

Marie-Anne

Marion leest! zei

Hoi Diny,

Wat een mooie kaart is dit weer geworden. Mooie kleuren en natuurlijk een heel schattig stempeltje.
Even een vraag die jij misschien wel kunt beantwoorden: passen de doohickeys van Magnolia door de Double Do?

Groeten Marion

Helga zei

Hallo Diny !
Deine Karte mit Tilda und den Koalabären ist entzückend geworden.
Du schreibst, dass man diesen Stempel auch in Holland bekommt. Bitte schreibst Du mir wo oder bei wem - vielen Dank für feedback -
meine mail adresse lautet
helga.grauer@aon.at
Liebe Grüße
Helga

Marianne Schut zei

Wauw geweldig Diny, hier laat je weer een prachtig staaltje van kleurwerk zien. Klinkt nog best lastig die techniek...maar zeker de moeite waard als dit het resultaat wordt! Mijn complimenten. Liefs Marianne

SandraR zei

Waarderen??? Hij is prachtig!
Mooie kleuren, hele gave stempel (wil ik ook!!!) en mooie details!
Echt een pláátje!

Liefs, San

Ans S. zei

Schitterende kaart met een leuk stempeltje.

Fijn weekend en groetjes Ans

Diny Sprakel zei

Even weer antwoorden:
- Doohickeys gaan perfect door de Double Do, geen enkel probleem.
- Marianne wat knap dat je staande en met corset me toch weer een reactie geeft , je bent een taaie zeg. Bedankt.
- weet een van jullie waar je deze stempel in Nederland kunt bestellen, ik heb hem uit Australie. Heb dat ergens gelezen.
Groet Diny

vdkemma.blogspot.com/ammunella zei

Hij is heel erg mooi.
Groetjes Emmavdk

marijke zei

ik vind hem geweldig en ik denk dat in snap hoe je het bedoeld met inkleuren ga ik zeker uit proberen

Tinie zei

Ik heb zomaar een kaartje van je gemist:) Hij is weer helemaal prachtig, super ingekleurd en bedankt voor de kleur van de Koala beer:)!!

Groetjes Tinie

Joke zei

Wat een mooie kaartjes weer Diny.
Ik vind deze tida met koala wel heel erg schattig.
Fijne zondag groetjes Joke

chantal zei

wauw Diny,
prachtige kaart. Enne die koala, nog nergens in nederland te koop volgens mij.
Liefs Chantal

Anke zei

Wat prachtig gemaakt en heel mooi ingekleur. Die tilda is echt een schatje.
liefs Tessa & Anke