donderdag 2 september 2010

Uitwerking tutorial Agitte

Hallo, op ons gekopcopicblog is veel nieuws te zien. Gisteren is er een filmpje geplaatst waarin Nicole  uitleg geeft over de 4 groepen grijstinten van Copic. 
Hebben jullie de tutorial van Agitte daar al gezien? Ze laat daar zien hoe je met de Copic Wide markers mooie achtergronden kan maken. Ik ben daar mee aan de slag gegaan, omdat ik het leuk vond om te proberen.
Het is zo leuk om te doen, dat ik hiermee een workshopje voor de winkeliers in Arnhem ga geven. Kunnen ze het zelf uitproberen. Het enge verschil is, dat ik geen gekleurde refills gebruik bij de eerste stap, maar het transparant meteen kleur met een Wide Marker. Voor deze blauwe serie heb drie tinten blauw gebruikt B21-B29 en B39. 
De bloemen heb ik zelf gemaakt, eerst een bloem ponsen met de Floriano pons of een andere blomenpons, deze uitgeponste bloem overtrekken op wit papier met een zwarte multiliner, dan streepjes langs de rand zetten. Dit scan je in en druk je in verschillende maten af op b.v. papier met een linnen structuur. Je kunt ze daarna inkleuren met je Copic Markers. De vlinder is ook een ingekleurd stansje.

 
Omdat ik de achtergrondjes ook op een kaart wilde verwerken en het al heel laat in de nacht was, heb ik snel enkele kant en klare kaarten en al gemaakt afdrukje gebruikt. De tekst heb ik aan de achterkant (niet met copic bewerkte kant) gestempeld met Stazon inkt, je moet wel een duidelijk stempel hebben, anders verdwijnt je tekst in de structuur van de achtergrond.
De vlinder is een digi plaatje dat ik gekleurd en in 3d aangebracht heb.
hier is dat beter te zien.
Nog even dit:
De Wide Marker is een hele brede Copic Marker met erg veel inkt erin, zeker 2 keer de hoeveelheid van de sketch marker. Meer informatie treffen jullie binnenkort op het Copicblog aan. Ik adviseer je om daar volger te worden, het blog is weer erg actief en we willen binnenkort onze volgers in het zonnetje zetten.
Dit was eens iets heel anders, maar wel weer leuk om te doen. Ben benieuwd of ik ook eens kaarten zie die jullie met deze techniek gemaakt hebben.
groet Diny

9 opmerkingen:

Suzanne zei

wow, wat gaaf. Ik vind het echt geweldig.

gr Sanne

*Ellen* zei

dit is gaaf en super origineel, he jammer dat ik zondag naar de beurs moet, kan maandag niet

KarinsArtScrap zei

hele mooie kaarten en mooie kleuren

groetjes karin

angelique (anlou) zei

dat is een schotterende kaart diny
ik heb de tutorial gezien, en het ziet er erg leuk uit, ik weet niet of ik dat ooit zal doen, maar zeg nooit nooit :):):):)
liefs angelique

Mara zei

Oi Diny! Tudo bem? Vim conhecer teus trabalhos e fiquei apaixonada pelos teus cartões. Já sou seguidora para não perder nada por aqui.
Beijos do Brasil!

Marianne Schut zei

Hai Diny, wat een pracht creaties weer! Super leuke techniek zo te zien! Groetjes en een fijne zondag gewenst! Marianne

Marian zei

Super mooie creatie.En wat een mooie technieken gebruikt.
Groetjes marian

Unknown zei

En in het echt is hij nog mooier, super joh ik mis mijn widemarkers al ;-) ik heb nog veel meer ideetjes

Mobile app development company zei

Nice article. Thanks for sharing. I would like to share information about the company. Our distinctive edge lies in our unwavering commitment to comprehending your business goals, allowing us to customize our mobile solutions precisely to your needs. Join forces with the top mobile app development company in Pune to amplify your digital footprint and maintain a competitive advantage in the ever-evolving landscape.