zondag 26 oktober 2014

Vensterkaart Dutch Doobadoo

Hallo bloglezers,

vorige week kregen we tijdens onze DT-dag van Dutch Doobadood al het pakket met alle spullen voor november. Daarin zat  onder andere een Card Art sjabloon met een venster met luiken. 
Dat heb ik voor jullie (en ook voor mezelf) deze week uitgewerkt en er een kaart van gemaakt. We noemden vroeger die vorm een Diorama-kaart. Er zit tussen de voorkant en de achterkant een ruimte, waarin je je decoraties op verschillende diepte kunt aanbrengen.


Als eerste heb ik het sjabloon op een stuk witte cardstock gelegd en  met potlood nagetrokken. Vervolgens alle lijnen uitgesneden en de richel tussen raam en luikjes gerild. Daarna heb ik even de luikjes dichtgevouwen en gemeten hoe groot het venster is. De binnenmaat is 9,5 bij 9,5 cm
Voor de diorama kaart nam ik twee stukken cardstock van 15 bij 19,5 cm.  Aan de korte kant rilde ik op 1,5 cm, 3 cm en op 4,5 cm. Dit deed ik bij beide stukken cardstock, het ene deel vormt de achterkant en de andere de voorkant. De eerst 1,5 cm is bij beide de plakstrook. Op de voorkant plakte ik een vierkant designpapier van 14,5 bij 14,5 cm (ik nam SL Lovely Christmas). Hieruit sneed ik een vierkant van 9,5 bij 9,5 cm. Het uitgesneden venster lijmde ik hierop.
Daarna decoreerde ik het venster en de luiken met PaperArt bloempotjes, sterren, ijskristallen en een strik, ik kleurde delen ervan met een rode Copicmarker. 


Rechts lijmde ik twee PaperArt lantaarns.
Twee gingerbread mannekes van Cardboard Art heb ik wat versierd en op de voorkant van de luiken gelijmd.


Vervolgens heb ik het achterpaneel aan de binnenkant bewerkt in 3D. Als eerste plakte ik er designpapier op, daarop het papier  met mijn gekleurde Ppinky doll popjes. 


Daaroverheen met foamtape een strook Softboard Frame, met hierop twee bewerkte vogeltjes met vleugels uit Cardboard Art.


Ik kleurde een lantaarn rood en die lijmde ik weer op het Soft Board hekje. Als kersttekst nam ik een kraftlabel met X-mas erop. Ook bevestigde ik er nog enkele sterretjes op.
Als laatste plakte ik de twee delen aan elkaar, let bij het bewerken op, dat je bij het voorpaneel de vouwstroken aan de onderkant hebt en bij de achterpaneel aan de bovenkant.


Hier het plaatje dat ik met Copics kleurde.
Ik heb even een schema tekening gemaakt van de twee delen cardstock.

Ik heb zoveel producten van Dutch Doobadoo gebruikt, dat ik ze hier onder maar even neerzet voor je.
Groetjes Diny




10 opmerkingen:

Angelique zei

Wowie, schitterend. Wat zijn ze toch lief en wat een leuk idee om ze achter het raam te plaatsen. Super gaaf hoor.

Huggsss, Angelique
Ppinkydolls

emsiescreaties zei

Super mooi, de combinatie van kleurtjes is ook erg leuk!

Natasja's Kaarten zei

Wat een leuke kaart!

De afdrukjes zijn ook schatjes!

Groetjes, Natasja

Caroline Cards zei

Heel erg leuke kaart. Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Groetjes, Caroline

Elizabeth zei

Schitterende kaart!! Het ziet er allemaal weer erg leuk uit.

Crea Astrid zei

Wat een prachtige creatie heb je ervan gemaakt Diny. Mooi ingekleurd ook.

Groetjes, Astrid.

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Diny
en dank je wel voor de template

Gr Karin

Muuske zei

Prachtige kaart.groetjes Margo.

Bastelverliebt zei

Was für eine prächtige Karte. Ich werde ganz blass so schön ist sie geworden. WOW!!!!! Danke fürs zeigen.
GLG Petra

Erica ♥ zei


Je hebt er weer iets schitterends van
gemaakt, een hele mooie kaart ☺

Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}