vrijdag 16 augustus 2013

Mini canvas

Hallo, 
zoals jullie misschien wel weten wordt er op 1 september een nieuw hobbymerk van Pronty gelanceerd. Deze nieuwe wereldburger krijgt de hippe naam:  DUTCH DOOBADOO.


Jullie lezen al dat een merk is zonder vastgestelde grenzen,  maar wel oer Hollands. 
We beginnen met het uitbrengen van mooie PaperArt laservellen, MaskArt stencils voor gebruik op kaarten, Art Journals, scrapbook en Mixed Media. Maar we hebben ook een aantal sjablonen om enveloppen te maken. Ik schrijf we, omdat ik me ook met de ontwikkeling, het testen en de promotie mag bemoeien, ik doe niet liever.
Het DT team, dat aan jullie wordt voorgesteld op het DD blog,  heeft al een aantal mooie voorbeelden gemaakt. 

Op Facebook posten we vaak snel de voorbeelden waarmee we bezig zijn, deze worden dan op het blog uitgebreid beschreven.

Op onze Pinterest pagina kun je per uitgebracht product veel voorbeelden en toepassing vinden. Er staat nu nog niet veel op, maar dat verandert als de producten op de markt zijn. Hier kun je eenvoudiger dingen opzoeken dan op de andere sociale media.

Ik ben ook druk ermee bezig. Vandaag wil ik graag aan jullie vertellen hoe ik het mini-canvasje met Tilda op het muurtje heb gemaakt. 


Nu heb meteen al profijt van Pinterest, want ik kan daar zo de flyer afhalen, waarop de beschrijving staat.

470.715.002 Dutch Mask Art Bricks


Ik heb het sjabloon op het canvas van 10 bij 10 cm gelegd. Toen over enkele rijtjes 3D pasta of modeling crème aangebracht (deze verpakking is vervangen door een moderne). Dit streek ik door de openingen met een spatel, probeer over het stencil te strijken en niet de pasta onder het sjabloon te duwen.
Na het afhalen en meteen afspoelen van het sjabloon nam ik een geelkleurig embossingpoeder (WOW), strooide dit in de natte modeling creme, overtollige terug geschud een papiertje en dit terug ik het potje gedaan.
Ik nam de heat tool en hield die erboven, toen gebeurde er iets onverwachts, de modeling creme ging bollen en werd onregelmatig, het begon er echt als ruwe steentjes uit te zien. Zo'n mooi effect, ik zocht meteen een nog niet gekleurde Tilda en  zette haar op het muurtje.
Maakte de steentjes iets donkerder met een beetje PanPastel. Zag toen mijn LaserArt lantaarns liggen en heb die een kleurtje gegeven en er op gelegd.


Gauw een foto gemaakt en gepost op Facebook.
Daarna kreeg Tilda met Copics haar kleuren, en heb ik drie figuurtje van klei, die ik net uit mijn ModPodge Mod Molds had gehaald ook gekleurd met de Copics en erop geplakt.
Misschien komt er nog een randje gras met een Noor malletje bij, maar dat had ik niet binnen handbereik.
Ik ga nu nog een uitzoeken hoe ik deze techniek ook op een kaart kan toepassen. 

Ik hoop dat jullie ook enthousiast worden voor deze leuke nieuwe dingen. Op de beurs in Den Bosch  is de eerste verkoop, de primeur,  op de stand van Doeading (151), daar zit ook een demonstratrice van Dutch Doobadoo. Op donderdag zit Janet daar klaar voor uitleg en om het jullie voor te doen,  de twee andere dagen is dat de taak van Yvonne van den Berg.
Ik zelf ben alle drie dagen, lekker met mooie stempels en panpastel en inkten bezig op de stand (146) van Mijn Hobbykaart( StudioLight)

Ik hoop jullie te zien in de stad van de lekkerste Bossche Bollen.

groet Diny

5 opmerkingen:

rian zei

hoi diny

die 3d pasta ik iets voor mij, die kom ik op de beurs zeker zoeken bij jullie.
groetjes rian

Erica ♥ zei

Echt ontzettend prachtig je canvas,
heel erg mooi gemaakt.
En ik kom zaterdag even gedag zeggen
want dan kom ik langs op de beurs ☺

Liefss Erica ☼
Een gezellig weekend !

Jeannette zei

Gaaf Diny, wat een leuk effect geeft dat, soms zie je zulke verrassende dingen en krijg je daardoor gelijk weer een ander idee, groetjes en succes, Jeannette

Gerrittina zei

Wat een leuke sjablonen en voor een leuk prijsje zag ik. Ik hou ervan om alles met elkaar te kunnen combineren. Wat heerlijk dat jij overal mee mag werken. Veel plezier.

Gr. GZ

Frouwkje zei

Dit is echt weer iets voor jou hé Diny?? Lekker spelen met allerlei nieuwe 'dingetjes'. Ziet er echt supergaaf en leuk uit. Het steentjeseffect vind ik ook helemaal geweldig!! Succes op de beurs :-).
Liefs, Frouwkje