dinsdag 28 oktober 2014

Glace paper

Hallo, 
ik kreeg vorige week een nieuw hobby papier binnen, het heet Glace Paper en is van Joy!Craft.
Het is stevig karton met daarop wit glanzende embossingmotieven, het is bedoeld om zelf op kleur te brengen. Ik heb het getest met Panpastel, dat gaat super. Ik moet van die proefjes nog kaarten maken, daarna ben ik gaan testen met pigment inkten.


 Ik heb een doos met Metallic kleuren genomen en daarmee rechtstreeks op het papier gewreven, daarna met een tissue de kleur van de witte delen gepoetst. Het resultaat vond ik echt prachtig, dus heb ik er meerder kaarten meegemaakt, vandaag laat ik er alvast twee zien.
De eerste is een labelkaart, gemaakt met de Shape Art Label Mirror van DDBD


op onderstaande detailfoto is het Glace Paper beter te zien. In het echt zit er een prachtglans op, door gebruik van Metallics.

De bloemen en het blad zijn gemaakt met Noorstansen, die rolroosjes, zo gaaf.


Label is ook kant en klaar uit een labelvel van DDBD

De volgende kaart is gemaakt met een strookje Glace Paper dat ik overhield van een vierkante kaart.

Je kunt hierop goed het effect van het papier zien.
Voor de aankleding dook ik weer in mijn bakjes met uitgestanste mallen , daar zat nog genoeg van mijn gading in.
Noorrand en ovaal.



Ook hier de rolbloempjes in twee varianten en nieuw blad uit een PaperArt vel van DDBD.
Ik ga snel verder met het inpakken van wat hobbyspullen voor een korte knutselvakantie met Annie en een workshopdag bij Harlekino in Gulpen, zaterdag a.s.
Kom gratis een mooi kerstproject maken. 





6 opmerkingen:

Heleen zei

Wauw super mooi Diny!
Lieve groetjes,
Heleen

emsiescreaties zei

Mooie kleuren met een prachtig effect....

Elizabeth zei

Schitterende kaarten en prachtig papier zo te zien!! Fijne knutsel vakantie!!

KarinsArtScrap zei

wat prachtig papier ziet er heel erg mooi uit Diny
Gr Karin

Erica ♥ zei


Zeker mooi papier en mooi effect,
en ik vind alle bloemetjes ook zo mooi
op je kaarten ☺

Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}

Yvonne zei

Hoi Diny,
wat een prachtig effect op dit mooie papier!!!
liefs Yvonne