donderdag 29 november 2012

Haken is hip

Hallo,
 
zoals ik hier al eens heb laten zien, ben ik als afwiseling van mijn kleurwerk af en toe aan de haak.
Heerlijk na bijna 3 jaar praktisch alleen gekleurd te hebben, is het leuk eens je handen voor wat anders te gebruiken.
Wat me doet denken aan een uitspraak van de eigenares van onze plaatselijke wolwinkel, toen ik vroeg om een speciale haaknaald. Ik heb af en toe flink kramp in mijn vingers/handen. Ze zei tegen me: "Diny, denk jij eraan dat jouw handen wel 100 jaar oud zijn, zoveel heb je ze gebruikt met al die jaren hobbyen."
Heel wijs en nu zal ik niet mopperen als ze weer eens in een krampstand staan.
 
Hier weer een tas, die ik afgelopen zomer heb gehaakt, zo leuk die vierkantjes haken. Deze heten popcorn squares.
De twee stukken van 9 vierkantjes zijn met een gestreepte tussenbaan aan elkaar gezet.
 
Omdat het lijkt of bijna heel kaartmakend Nederland ook aan de haak of het vilt is, hebben we op Facebook een groep speciaal voor hen.
Die heet: HAKEN IS HIP.
Je kunt er bij als je je even aanmeldt. Jenine Siemerink is de beheerdster. Daar vindt je ideeen, patronen, hulp bij haakproblemen en kun je je werk met anderen delen.
 
 
 
We lezen op Facebook vaak, ik zou graag willen haken, maar weet niet hoe. Dan krijgt diegene vaak als antwoord kijk in een boek of op Youtube, maar veel mensen vinden het prettiger en leuker om het van een echt persoon te leren.
 
Daarom organiseren Jenine en ik en vast nog veel meer mensen op
 
 5 januari 2013 de Nationale Haakdag (werktitel)
 
voor jong en oud, in de winkel van Jenine : Hobbyvision in Rijssen.
 
Komende week hebben we overleg met een groothandel voor de sponsoring van o.a. garen.
Jullie horen meer, als ik meer weet. Kom gezellig met vriending, dochter, kleindochter en haak met ons mee.
Noteer alsvast de datum 5januari 2013, een mooie afsluiting van de kerstvakantie voor de kids.
 
We hopen op nieuwe leden bij Haken is hip, even dit intypen in het zoekvlak op Facebook.
En natuurlijk verwachgten we je op 5 januari in Rijssen.
 
Groet Diny
 
 

16 opmerkingen:

Linda zei

Wat een gave tas, superssss
gr linda

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Leuk Diny ,heb me al aangemeld .Eerst haakte ik altijd met clover haaknaalden...maar nu sinds de zomer haak ik met addi haaknaalden....en ik heb geen pijn meer in de handen.misschien iets voor je ...het duurde wel even voordat ik aan deze haaknaald gewend was maar nu ik kan niet meer zonder! Groetjes Agnes

Marianne Schut zei

Hai Diny, wat een super herkenbaar stukje schrijf je hier! Ik zie inderdaad op steeds meer blogs heel leuke haaksels voorbij komen, het is dus inderdaad helemaal hip! Ik moet zeggen dat ik (helaas) bij de groep mensen hoor die deze handvaardigheid niet meester zijn....maar het wel o zo leuk vinden! Ik kijk dan ook steeds vol bewondering naar jullie haaksels! Wat zou het leuk zijn als ik dat ook zou kunnen! Voordeel, je hebt niet veel nodig en kan het (bijna) overal doen! Maar tegelijk moet ik weer aan mijn middelbare schooltijd denken, daar kregen we ook haken bij textiele werkvormen, nou kan je zeggen dat was geen succes, hihi! Mijn moeder haakte voor mij de pannenlappen altijd af. Zij kon het veel netter en sneller! Maar wie weet, je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt... Liefs Marianne

Diny Sprakel zei

ik heb liever de Clover, krijg juist kramp met de Addi's. Misschien heb ik die niet lang genoeg geprobeerd.
Leuk dat je komt, misschien wil je wel helpen, want jij bent een echte haakster.

Diny Sprakel zei

Marianne, ik hoop dat ik het jou persoonlijk mag leren. Ik kon op de basisschool echt niet handwerken, mijn moeder deed heel veel thuis en dan nam ik mijn breilap (kruikenzak) weer mee. Dus ook voor jou is er hoop.
Groet Diny

Hanny zei

Wat jammer nu Rijssen komt 5 januari naar Drachten voor een verjaardags feestje.Ik krijg er dan weer een jaartje bij.

Groetjes Hanny.

Sanne zei

Ook ik ben pas met haken begonnen. Heb de basis via youtube geleerd en wil me nog meer eigen maken. Als ik deze leuke tas zie, wil ik meteen weer aan de slag, maar ik heb het even erg druk. Nog 3 weken en dan heb ik vakantie, dus ik hoop er dan eens goed voor te gaan zitten.

Groetjes Sanne

Diny Sprakel zei

Hannie, als ik dat had geweten, dan hadden we het bij jou gedaan. Maar ik houd een taartje van je tegoed.
groet DIny

Joukje zei

Super leuk dat haken weer hip is!
Heb in het verleden ook erg veel gehaakt, zal nu de haaknaalden weer eens gaan opzoeken.
Heb al iets leuks gezien wat ik wel zou willen maken.
Diny je tas is prachtig geworden!!
Liefs Joukje

Unknown zei

Die tas is geweldig. Diny wat ben je toch een duizendpoot. Toppie!

KarinsArtScrap zei

prachtig gehaakt tasje Diny.

groetjes karin

Marion leest! zei

Mooie tas hoor. Rijssen ligt wel dicht bij. Ik zal eens in de agenda kijken of er een gaatje is. Wil het ook wel erg graag leren.
Groeten Marion

Yvonne zei

Wat een schitterende tas is dit!!! Leuk idee zeg een nationale haakdag!
liefs Yvonne

Miranda zei

Wat een gave tas. Ook ik ben besmet met het haak virus maar nog een echte beginneling... trek meer uit op het moment dan dat ik iets laat zitten, hahaha maar al doende leert men.
Jammer dat het niet in de buurt is ... en was het wel in de buurt had ik 5 januari niet gekunt, kom dan net terug van vakantie....Wat natuurlijk ook lekker is maar wie weet eens een andere keer !!
Liefs, Miranda

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Ik kom jullie graag helpen hoor.
Fijn weekend, Agnes

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Wat een leuke tas heb je gemaakt Diny en de complimetjes hoor. Je bent van veel markten thuis. Breien en haken dat zijn dingen die niet voor mij zijn weg gelegd. Ooit een trui gebreid en die viel veel te groot uit. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zoveel moeite voor doe. Ook ben ik een naaister in angst. Dat zei mijn moeder vroeger altijd van zichzelf. Jullie heel veel succes op de haakdag. Gezellige groetjes maar weer Lida