donderdag 12 januari 2012

Een kaartje omdat

Hallo.
hier is dan de beloofde kaart met een met potloden ingekleurde Tilda. Ik heb gewerkt met Derwents, omdat ik die zondag in Heesch mag demonstreren.


Je kunt ook met potloden heel goed plooien kleuren, dit was een uitdaging van een blogvolger. Gebruik dan minimaal twee kleuren potlood, waarbij je de donkerste diep in de plooien aanbrengt en maar een beetje uitwast met terpentine. Ik gebruik het elektrische gum om de bovenplooi weer mooi licht te krijgen. Daarmee kun je ook potlood dat buiten de lijntjes zit weggommen. Echt een heel handig ding, het kost nog geen 4 euro en je kunt met de gummetjes die erbij zitten jaren werken. Ik ben net aan mijn tweede gummetje begonnen.


Hier kun je zien dat je ook met potlood een groot contrast in je kleurwerk kunt brengen, durf gewoon het potlood flink te gebruiken.
Ik gebruik bij de huid twee kleuren, want ik vind de gezichtjes altijd zo vaal gekleurd. Aan de donkere kanten zet ik 550 op en waar het licht mag zijn 170.
Verder heb ik hier gebuikt 330 en 300 voor de jurk, 660 voor de schoenen en de haren ben ik vergeten te noteren.
Het kantachtige kader om de stempel is gemaakt met een Cheery Lynn die. De randen zijn geponst met de Martha Sgtewart Startbust ponsset.
De stempel op de tag komt van Vilda stamps, die hebben enkele mooie Nederlandse teksten.

 


Ik gebruik meestal het stempelkarton van Papicolor als ik met Derwents kleur, hierop kun je meer pigment aanbrengen dan op glad karton. Bovendien is het er in meerdere zachte kleuren.
Mocht je bij mij een cursus willen volgen in het contrastrijk kleuren van plaatjes, stuur dan een mailtje, dan organiseer ik enkele cursussen bij mij thuis.
Bij de Scrapbookwinkel geeft Lydia workshop in het kleuren met Derwents.
Ik hoor graag of ik de uitdaging doorstaan heb.
Groet Diny




43 opmerkingen:

Astrid en Brenda zei

Wat een prachtige kaart is het geworden. Super hoe je met die potloden kan kleuren. Nog even een vraagje. Waar kan ik zo'n electrische gom kopen?
Groetjes Brenda.
dekaartjesvanastrid.blogspot.com

Lia zei

Hij is schitterend Diny, wat een mooi papier en weer mooi ingekleurd,
Groetjes Lia

Anoniem zei

Prachtige kaart hoor. Heel mooi ingekleurd en ook weer leuke details erop.
Groetjes Joke

Linda zei

Wauw dat is supermooi gekleurd
gr linda

KarinsArtScrap zei

met potloden inkleuren gaat het je ook goed af diny het is weer een super leuke kaart geworden.

groetjes karin

Karin zei

Wauw heel erg mooi!

Groetjes karin xx

Colien zei

Prachtig ingekleurd, mooi die plooien! Het elektrische gum is één van mijn favoriete 'gereedschappen', echt een handig hulpmiddel. De kantachtige rand achter het afdrukje is super!
grtz.Colien

Miranda Slagboom-de Groot zei

een heel mooi kaartje
groetjes miranda

Bastelmichaela zei

Hallo Diny,
die ist wunderschön geworden, traumhaft...
Wünsche dir noch einen schönen Tag,
lg Michaela

Unknown zei

Hoi Diny

Wat een schitterende kaart en wat mooi ingekleurd ik heb er moeite mee hoor die plooien je het het prachtig mooi gedaan

Liefs Nellie

Bea zei

Ja hoor Diny, je bent met vlag en wimpel geslaagd!(hahaha)
De blender van derwent werkt ook goed!
Groetjes Bea.

SandraR zei

Prachtige kaart, Diny! Mooie kleuren en wat prachtig ingekleurd... (jaloers... hahaha!)

Liefs, San

Mercedes zei

Wat heb je dit prachtig gedaan Diny, de kleuren leven echt.
Vind het een plaatje zowel de stempel als de hele kaart.
Super gedaan,

Groetjes Ans

Margreet zei

Wat prachtig kaartje en mooie die blauwe kleur.
Groetjes Margreet

Chantal zei

Wat een mooie kaart! En wat heb je geweldig gekleurd met de potloden.
Die elektrische gum is inderdaad een uitkomst, heb hem ook!!
Groetjes Chantal

Marijke zei

Supermooi kaartje is dit weer, en zo mooi ingekleurd!!

Groetjes, Marijke en Chantal

Tinie zei

Wat weer een super mooi geheel, prachtige kleuren gebruikt!!!

Groetjes Tinie

Gea zei

prachtig, die plooien! Dat zal ik ook eens proberen met mijn potloden..
Mooie stans ook achter het plaatje
Groetjes Gea

DesignwithJP zei

Erg mooi die plooien zo met de potloden .
Groetjes Jacqueline

Frouwkje zei

Prachtige kaart Diny. Heel mooi gekleurd!! De stans van Cheery Linn is ook mooi zeg!
Liefs, Frouwkje

Marian zei

Het geheel is weer prachtig
En wat kan je mooi kleuren met de derwenst Prachtig
Groetjes

Babette zei

Die uitdaging heb je zeker doorstaan. Het kaartje is erg mooi geworden en prachtig ingekleurd. Bedankt voor de tips.
Groetjes Babette

arjette zei

Wat een prachtig kaartje en wat super ingekleurd!! Net als Brenda ben ik ook wel benieuwd waar je die electrische gum vandaan hebt....

groetjes Arjette.

Angélique zei

Erg mooi geworden!! Misschien een idee voor een tutorial?
Heb zelf de prisma aangeschaft dus à het zeker proberen, o ja ik gebruik de achterkant van dit papier, dat gaat ook heel goed.
Groetjes angelique

Cathy zei

Een pareltje!!!

corryskaart zei

hoi diny
wat je ook terhand neemt het ziet er altijd prachtig uit zowel de copic als de potloden!
groetjes van corry

Lenie Hempen zei

Wat weer een prachtig mooie kaart Diny.
Hij is echt super lief.

Gr Leny Hempen

Sandra zei

je kaartje met potlood ziet er super uit hoor diny, erg mooi zo die plooien ook gemaakt in het jurkje
gr sandra

Helen zei

wat een prachtig kaartje. Moet ook met mijn derwents flink gaan oefenen ;-) Groetjes, Helen

Helen zei

wat een prachtig kaartje. Moet ook met mijn derwents flink gaan oefenen ;-) Groetjes, Helen

Helen zei

wat een prachtig kaartje. Moet ook met mijn derwents flink gaan oefenen ;-) Groetjes, Helen

yvon zei

Hallo Diny,
Dank je wel dat je de uitdaging aan wilde gaan, het ziet er prachtig uit. Dank je wel voor de tips, ik ga hier zeker mee aan de slag.
Groetjes, Yvon

yvon zei

Hallo Diny,
Dank je wel dat je de uitdaging aan wilde gaan, het ziet er prachtig uit. Dank je wel voor de tips, ik ga hier zeker mee aan de slag.
Groetjes, Yvon

Yvonne zei

Wauw ik vind je kaart helemaal geweldig. Wat fantastisch mooi gekleurd.
liefs Yvonne

*mieke* zei

Schitternd ingekleurd met potloden Diny! Ik ga het ook eens proberen, want wist niet dat je dit resultaat kon behalen met potloden!
Groetjes Mieke

Gerrittina zei

Inderdaad schitterend gekleurd. Wat mij betreft ben je geslaagd. Dat je met potloden die plooien ook zo mooi kan krijgen had ik niet gedacht. Pffff, nu moet ik dus gaan oefenen met Copics én met de potloden. Ik zou minder kunnen gaan werken maar dan heb ik geen geld om mijn hobby te kunnen betalen :0)

Gr.GZ

Marianne Schut zei

Hai Diny, wat moet het toch heerlijk zijn om al die verschillende kleurtechnieken te beheersen! Ook dit ziet er weer helemaal geweldig uit, mijn complimenten hoor! Liefs Marianne

Els Wouters zei

Knap werk!

inge zei

Deze is weer schitterend gemaakt Diny, bedankt voor de kleurtips.

Groetjes Inge

Jolanda zei

Wauw Diny,wat mooi ingekleurd! Liefs Jolanda.

nettie53 zei

En weer een prachtig kaartje.
Heel mooi vind ik de kant-achtige pons.
Groetjes uit Oss,
Nettie

JOKE zei

Een schitterende kaart Diny!!!
En ik heb gisteren een onwijs leuke dag gehad waarin ik héél veel heb geleerd!!! Je ziet me zeker nog een keer komen....
Liefs Joke

Linxx zei

Hoi Diny,

Nou, ik zou wel aan zo'n workshop mee willen doen, maar ik kan nergens je e-mailadres vinden...

Misschien kun je hier een berichtje posten met je e-mailadres??

Liefs,

Linxx