maandag 29 september 2014

Bister en Mega flakes

Hallo, 
na de twee geweldige demodagen bij Doeading, heb ik mezelf even wat tijd gegund om te spelen met twee producten, die al even in mijn hobbykamer staan. Kwam er gewoon nog niet aan toe. Gistermorgen heb ik eerst wat tests gedaan met Bister of Bistre een kleurstofpoeder gemaakt van gemalen walnootdoppen.


 Het is in veel kleuren te koop, ik had er een aantal gekocht en ben daarmee aan de slag gegaan. Dan komt de vraag welk papier, hoeveel korrels , hoeveel water. Gewoon proberen dan weet je het. Ik heb DCP karton, fluweelkarton en officieel stempelkarton gebruikt. je ziet veel verschil, hoe zachter (zuigender) het papier is hoe meer de poeders intrekken en hoe donkerder het effect zal zijn. Ik moet nog verder testen met o.a. Yupo en aquarelkarton. hier zie je hoe ik te werk ga.

Strooi enkele korrels op je karton.

Spuit daar van veraf water op, droog het en breng nog meer water aan als je de korrels nog meer wilt laten vloeien,

Dit is gedaan op glad stempelkarton.

links is DCP en rechts fluweelkarton. Van het rechtste vel van 13 bij 26 cm heb ik de kaarten gemaakt.
 Toen ik ze klaar had, bedacht ik me, waarom hierop geen accenten met Mega flakes, zo dat heb ik gedaan en het geeft een mooi effect. Alhoewel je dat van me moet aannemen, want op de foto is de glinstering moeilijk te vangen.


hier kun je denk ik de Mega Flakes wel zien





Deze kaarten hebben niet veel decoratie nodig, ik heb alleen de zwarte cirkels van Memorybox toegevoegd.
Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb gebracht.
a.s. Zaterdag ben ik in Asten bij Hobbyshop Leenen voor een geweldige Open Dag, wie weet tot ziens.
Groet Diny


15 opmerkingen:

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Ze zijn mooi geworden Diny, en af en toe experimenteren is altijd leuk hihi
Lieve groetjes Alexandra

Noriko zei

Het is een waar kunstwerk geworden.
Al gebruik ik zelf andere technieken op mijn kaarten en creaties, toch vind ik dit ook mooi!

Lieve groetjes Noriko
Norikoskaarten.blogspot.com

Erica ♥ zei


Hoi Diny,

Wat een mooie uitleg, en ook echt een
schitterend resultaat !
En zo kan je veel mooie kleuren met
elkaar combineren ☺

Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}

Marie-Anne zei

Schitterende kaarten Diny.

Marie-Anne

Unknown zei

Mooie kaarten en wat n leuke ideeen. Inspirerend!

Unknown zei

Heel mooi Dinny met Bister ben ik al bekend maar met mega flakes erbij niet
Ik vind dit een prachtig resultaat
Dank je voor het delen
Gr.Akkina

emsiescreaties zei

Hallo diny, wat leuk om te zien dit, heb onlangs ook bister poeder aangeschaft, vind het effect prachtig. Mooie creaties heb je er mee gemaakt!

Unknown zei

Hoi Diny
Hartstikke mooi! Fijn dat je zo'n handige tutorial van gemaakt hebt.
Liefs Yvonne

Unknown zei

Hoi Diny,
Wat is het geweldig geworden. Ga het ook snel proberen heb het materiaal hiervoor in de lade staan. Ik heb inspiratie gekregen door jouw voorbeelden, dank je hiervoor
Groetjes Riek

Caroline Cards zei

Mooi die combinatie van bister en flakes. Bedankt voor de uitleg m.b.t. de papiersoorten bij dit leuke idee!

Elizabeth zei

Ze zijn schitterend geworden deze kaarten!! Goed gelukt met de Mega Flakes, dus weer een idee erbij.

KarinsArtScrap zei

wow schitterende kaarten Diny.
Gr Karin

Joke sk zei

Wat een leuke techniek en mooie resultaten.
Is een mooie variatie op pan pastels. :)
Groetjes, Joke sk

Vigdis zei

Hallo Dini.

Wat heb je dit leuk gedaan zeg. Bedankt voor de heldere uitleg. Wil dit zeker ook een keer proberen.

Groetjes,
Vigdis

Liesbeth zei

mooi eindresultaat is het zeker Diny, ik heb er weer nieuwe inspiratie van gekregen.
gr. Liesbeth