donderdag 24 juli 2014

Loomarmband met brads

Hallo, 

vandaag had ik tijd voor weer eens een andere armband. Dit keer maakte ik een iets dikkere variatie, waarop ik luxe brads (splitpennen) van JoyCrafts verwerkte. Omdat ik vaak nadat ik Facebook wat laat zien, de vraag krijg" hoe maak je dat?", heb ik tijdens het werken buiten wat foto's genomen. Die zal ik hier plaatsen met wat uitleg erbij.


Ik ben gestart met het maken van een slangen armband, volgens deze video


Toen de armband klaar was, heb ik de spullen bij elkaar gezocht die ik nodig had.


Eerst maakte ik van organza een dubbel strik, daarvoor neem ik twee stukken lint op elkaar, waarvan een strik maak. Lukt dat slecht met de hand, gebruik dan een strikjesmaker. Maak ik het midden een gat met een puntige schaar, steek daar een grote brad door. Een brad is een luxe splitpen, in dit geval een met glinstersteentjes, je ziet hier een serie mooie liggen van JoyCrafts! Ze zijn er in veel kleuren.
Door het gat in de strik steek je de pinnen van de brad, je steekt de pinnen ook door de armband.


Deze pinnen buig je dan aan de achterkant om naar de zijkant. 


 Ik buig de pinnetjes zo diep mogelijk tussen de elastiekjes, zodat je ze niet voelt als je de armband draagt.


Hier kun je zien dat er naast de grote brad in de strik ook enkele kleine brads geplaatst zijn.


Hier nog even de gebruikte spulletjes, naast de armband die klaar is.


Je merkt, dit is een heel simpele manier van het aanbrengen van versiering op je armbanden.
Ik hoop dat je hier wat inspiratie door hebt gekregen.
Groet Diny



6 opmerkingen:

Unknown zei

Super!! Leuk om in de vakantie te doen,thnx Dini

Unknown zei

Super!! Leuk om in de vakantie te doen,thnx Dini

KarinsArtScrap zei

heel erg leuk gedaan Diny.
Gr Karin

Aartje zei

Prachtig gemaakt Diny. Op deze manier zijn het heel volwassen armbandjes.
Groeten, Aartje

Unknown zei

Supermooi!

Gerrittina zei

Wat leuk!!