zondag 20 april 2014

Multiliners voor doodeling

Hallo,



 de laatste week ben ik weer eens met wat anders begonnen, namelijk doodeling. 
Dit heb ik ook vorig jaar al eens geprobeerd, maar het toen niet doorgezet. Nu is er net een Nederlands Zentangle boek uitgekomen, daaruit leer ik mezelf nu deze techniek. Het boek heet Basistechniek Zentangle, ik kreeg het met mijn verjaardag van een vriendin.


Zentangle is een beschermde naam, daarom noem ik het  doodelen ( of krabbelen) met Copics, omdat ik ze ook licht wil gaan kleuren met mijn Copics. De enige lichtvaste, smeervaste en Copicproof marker hiervoor is de Multiliner van Copic. 
Jullie zien de twee varianten bij mijn doodelwerk liggen. De Classic is een  stift die er in 8 verschillende diktes is, van 0,005 tm 1,0. We hebben ook drie maten in Sepia en grijs.

De grijze aluminium stift is een de Multiliner SP, een  erg prettig in de hand liggende, maar duurdere stift. Deze is navulbaar en de punt is te vervangen. Deze is er in de dikte van 0,03 tm 0,7. De 0,3 en de brush zijn ook in 12  kleuren verkrijgbaar.


Ik ben altijd aan het krabbelen op elk stukje papier dat in mijn buurt ligt, de krant, een tijdschrift, een rekening, noem maar op. Nu krabbel ik op een heel wit vel en trek ik eerst met potlood of grafietstift basislijnen, waarbinnen ik mijn krabbels zet. Op het eind gum ik de lijnen weer weg.

Je ziet dat ik in de vlakken ook wat schaduw heb aangebracht, daardoor lijken de bladen etc, ronder. Je kunt ook zonder schaduw werken.
Ik heb de eerste doodle overgetrokken en ingescand. Als je wilt kun je hem downloaden in twee maten, dan kan je zelf de vlakjes vullen en je eigen werkstuk maken. Ik zou het leuk vinden als je het dan laat zien in de Colourstock facebookgroep.


Print hem uit op goed stevig tekenpapier. Klik op het plaatje hieronder om hem down te loaden. Paaspresentje van mij voor jou.


Mag ik je nog veel plezier wensen met het doodelen. 

6 opmerkingen:

Brenda zei

Heel erg mooi geworden. Prachtige creatie. En bedankt voor het patroon. Ga er ook mee aan de slag. Groetjes Brenda

Blankina zei

super mooi ding, leuk om te doen he? Fijne Pasen, wij zijn onderweg naar Nederland.
Lieve groetjes blankina

Elizabeth zei

Ziet er allemaal weer schitterend uit!! Jij bent ook goed in alles.
Dit is ook nog eens mijn wens om te doen.

KarinsArtScrap zei

ziet er goed uit Diny.

gr karin

Marie-Anne zei

Ziet er top uit Diny.

Marie-Anne

Marina zei

Ziet er mooi uit bedankt voor het patroon misschien ga ik het ook eens proberen lijkt me heerlijk ontspannend.

Groetjes Marina