zaterdag 1 februari 2014

Even bijkomen en dan...

Hallo,
 na enkele redelijk drukke weken is het fijn om weer thuis te zijn en bij te komen. 
Hoewel er nog de nodige hobbykoffers en tassen staan om uit te pakken, heb ik vandaag eerst maar eens mijn mail bijgewerkt. Had in het hotel al wel gereageerd op de meest urgente mailtjes.


De beurs Creative World was weer erg inspirerend en gezellig  we hebben best wat nieuwe dingen gezien. Maar als je daar werkt heb je weinig tijd om rond te lopen en heb je die wel dan ben je zoals ze in Brabant zeggen"keikapot"en leg niet meer veel meters af. 
Leuk dat er dit jaar veel meer Nederlandse winkeliers op bezoek kwamen dan andere jaren. Bij de exposanten ook weer eer Amerikanen, dus ook interessanter voor de bezoekers.

Annie en ik hebben net voor aanvang van de beurs een prive demo van Tim Holtz gehad, ik vroeg hem of hij met zijn Spritzer een concurrent was van onze airbrush. Dat is niet zo met de Spritzer kun je met allerlei markers een toefje inkt spuiten, dan moet je de ballon weer vol laten lopen en pomp je weer een dot met inkt ergens op. Hij kan met alle drie soorten Copics worden gebruikt, maar ook met een Sharpie en andere markers. Leuk zijn de mini inktpads die op elkaar te stapelen zijn en dan vastklikken. Handig voor onderweg, ook de nieuwe ronde applicators zijn handig, minder randen bij de aanzet.

Tim en Mario waren erg aardig, Annie en ik hadden beiden ons ModPodge shirt aan, nou dat product kent elke Amerikaan. Jammer genoeg is het niet gelukt 's middags even bij  Dyan Reaveley  te kijken, toen wij tijd hadden was zij al weg. 
Bij IndigoBlu hebben ze een leuke techniek met stempels en metaalvlokken, bij Hobbyvision en Doeading staat het al in de webwinkel. De groothandel stuurde mijn bestelling, maar had de basisset met de lijm niet toegevoegd, dus ik kan nog niets, balen zeg.

Ook de Maribelle collectie van Santoro komt in de bekende Nederlandse hobbywinkels, in Rijssen, Gulpen en Spijkenisse weet ik zeker.
Er is nog veel meer over te vertellen, Panpastel heeft ook nieuwtjes, maar die moet ik nog even voor me houden tot ze leverbaar zijn, heb een spreekverbod gekregen (dus Sprakeloos). De nieuwe display voor PP is erg mooi, die zien jullie snel in de winkels.



Op deze poster zie je het prachtige werk van het DD teamlid Miranda van den Bosch, krijg je de kans , volg dan een workshop bij haar.
.
Ik schrijf in een volgend bericht nog wel meer over de beurs.
 Om de dag zat ik bij Pronty, de makers van de Dutch Doobadoo producten, wat zijn die goed ontvangen!!
De volgende dag was ik bij ModPodge en Annie bij Dutch Doobadoo.



De eerste dag om negen uur kwam een Australisch echtpaar , die een groothandel hebben en het eerste wat ze zeiden was die projecten trouwens die mevrouw kennen we, via Facebook. Zo zie je maar wat voor impact FB heeft.


We hebben veel belangstelling gekregen uit de hele wereld, grappig die reacties, je moet gewoon alles even uitleggen en voordoen en mooie projecten laten zien. Ons DD team had mooie dingen gemaakt en die hingen in een lijst aan de wand en lagen op tafel.



Op deze foto zien je de algemeen directeur van Pronty, Joep, zijn eigen producten gebruiken, terwijl zijn broer Mark controleert of hij het goed doet. De airbrush met Copics was erg in trek.



Al met al een heel verhaal. Ik laat hier nog even wat plaatjes zien van de gemaakt modellen, hier een setje van Raff, is wat vreemd op de foto gezet zie ik.


Je ziet hier paneeltjes die ik in de voorbereiding maakte.


A.s. zaterdag ga ik soortgelijke en andere dingen laten zien met Panpastel, ik zal je ook voordoen hoe je popjes kleurt met Panpastel. Heb je vragen , kom en stel ze aan me.
Ik ben samen met heel veel vriendinnen bij Jenine van Hobbyvision in Rijssen. Het wordt daar weer een grote happening met demo's , make-it's. Laad je auto vol met vriendinnen, zorg dat je pinpas voldoende saldo heeft en zet de Tom Tom richting Bouwstraat in Rijssen, dan komt het goed.
Tot zaterdag,
groet Diny



8 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

nou dat was een heel verhaal Diny, maar het is weer goed gegaan.
mooie en leuke foto's heb je geplaatst.

gr karin

Jolara zei

Geweldig om te lezen hoe leuk de beurs is geweest en de creaties te zien. Liefs Joyce

Antoinette Voorn zei

Wauww wat een super beurs heb je gehad ...hele leuke reportage heb je gemaakt!

Marian zei

Wat een mooi verslag heb je gemaakt, met prachtige foto's.
Groetjes

emsiescreaties zei

Wat leuk dat het allemaal zo verlopen is, ik lees het graag en vind het nog leuker om alle creaties te bekijken!

Marjanne zei

Super leuk je verslag!

Frouwkje zei

Wat superleuk om te lezen Diny!! Kan me voorstellen dat je 'keikapot' was. Wat hebben jullie veel gedaan. De poster met het supergave werk van Miranda is ook zooooo leuk!! Het is denk ik niet mijn stijl om zoiets te doen. Maar ik geniet er wel heel erg van om het bij anderen te zien.
Nog veel plezier bij alles wat je gaat doen :-). Ik zie er naar uit :-).
Liefs, Frouwkje

Yvonne zei

Wat heerlijk weer om te lezen!! Zo leuk al die foto's en jullie in die leuke shirtjes, genieten hoor!!
De poster is helemaal geweldig en die prachtige creaties die je op de beurs gemaakt hebt. In het echt vind ze nog veel mooier!!!
liefs Yvonne